• 9/11•

11 september-attackerna var en serie koordinerade terroristattacker riktade mot civila och militära byggnader i USA den 11 september 2001. Fyra amerikanska passagerarflygplan kapades; två av dem flögs in i det civila World Trade Centers tvillingtorn på Manhattan i New York, det tredje flögs in i USA:s försvarshögkvarter Pentagon och det fjärde havererade på ett fält utanför Shanksville i Pennsylvania. Dödssiffran varierar mellan 2 700-3 000 (exakta siffror osäkert), inklusive de 19 kaparna. De allra flesta dödsoffer var de som dog i eller nära tvillingtornen, antingen då de attackerades eller rasade, detta har gjort att attackerna mot tvillingtornen har fått mest uppmärksamhet i media.

För exakt 11 år sedan skedde denna oförglömliga och hemska terrorattack.
Jag blir så arg och ledsen varje gång jag tänker på det!! Trots att jag bara var fyra år gammal när det hände så berörs jag av det. Jag kan inte ens sätta ord på allt jag har att säga och tycka om det. Så jag ska inte skriva så mycket om det.

För ungefär ett halvår sedan var jag i NEW YORK och besökte "Ground zero". Dem hade gjort en så vacker minnesplats som jag aldrig kommer att glömma. Jag ger en tyst minut för alla som dog under terrorattacken 9/11-01. CYA!
<3
(bilderna är på Ground zero, tagna av mig när jag var där)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0